Sākums  > Pieredzes apmaiņa  > Grāmatvežiem Iziet Ieiet
Izsaku viedokli
 Admina ziņojumi
 Pļāpu stūris
 Atziņas
 Jūtas un prāts
 Nerātnības
 Dalos priekā
 Sūdzos

Ikdienišķās rūpes
 Ģimene
 Ķēķis
 Māja un tehnika
 Pašdarinājumi
 Augi
 Dzīvnieki
 Mīluļu fotogalerija
 Palīdzība zvēriem
 Labdarība

Pieredzes apmaiņa
 Lasīju, redzēju, dzirdēju
 Ēstuves
 Veselība un skaistums
 Mistiķiem un ticīgajiem
 Ceļotājiem
 Darbs un izglītība
 Grāmatvežiem

Sludinājumi
 Maiņas punkts
 Dažādi
 Pērk
 Pārdod
 Īrē un izīrē
 Iepazīšanās
 Testa sadaļa

Laipni lūgti atpakaļ!

Mīļie lasītāji un rakstītāji, sākot ar 29.03.2010 SAP-forumā ir ieviesta reģistrēšanās.
No šī brīža forumu lasīt var visi, bet, lai veiktu ierakstus, ir jāreģistrējas kā lietotājam, norādot e-maila adresi un paroli. Jaunā sistēma neierobežo lietotāju vēlmi par konfidenciālām tēmām rakstīt anonīmi, tas ir - nikus arī turpmāk ir iespējams norādīt pēc izvēles, ar nosacījumu, ka netiek izmantoti citu lietotāju aizņemtie niki, kas ir redzami "Foruma niku statistikā".

Foruma niku statistika

Forumiešu horoskopu statistika

Foruma lietošanas noteikumi

Ieteikumus un sūdzības administrācijai, lūdzu, sūtiet uz mail@sapforums.lv

 Grāmatvežiem
 Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: sunce
Datums:   01.10.2012 17:53

Cienījamie grāmatveži, sniedziet lūdzu konsultāciju! Kāda summa mēnesī būtu adekvāta par 1 daudzdzīvokļu (72 dzīvokļi) mājas grāmatvedības uzskaiti. Aptuvenais operāciju skaits mēnesī:
1. Izrakstīt, iegrāmatot 72 rēķinus par apsaimniekošanu un kom.pakalp.
2. 7-10 pārskaitījumu iegrāmatošana (pārskaitījumus bankā veicam paši)
3. Algu aprēķins 2 darbiniekiem.
4. Gadā 1-2 uzņēmumu līgumi (nav pašnodarbinātie);
5. 1 avansa norēķins 1-2 x mēnesī.
6. 1 x gadā sagatavot gada pārskatu un iesniegt VID.

1-2 x mēnesī vajazdētu atskaites par parādniekiem un uzkrājumiem.
Darba dienās noteiktu laiku būt sazvanāmam un atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem par rēķiniem.

Visi darījumu aplecinošie dokumenti tiek sagatavoti un iesniegti grāmatvedībā.

Piedodiet, ja darāmais uzskaitīts neprecīzi, bet es neesmu prof.grāmatvedis :(

Paldies jau iepriekš!

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: dacis
Datums:   01.10.2012 18:38

Nu es bez 200 neņemtos. Te jāparedz samaksa ne tikai par darbu, bet arī kompensācija par stresu pēc rēķinu nodošanas dzīvokļu īpašniekiem.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: sunce
Datums:   01.10.2012 18:52

mums viss nokārtots tā, ka zvani ir kādi pārias pa 2 mēnešiem reizi :) Kārtīgi esdam :)

Paldies, jau viešas kāda skaidrība! :)

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: smilga
Datums:   01.10.2012 20:16

Tu pie vienas mājas 8h strādā, daci?! Ls200 ir min.alga, ko citi saņem par 8h darbu. Kādi Ls200... smieklīgi... Paņem tā 5-6 mājas un Tev 1200ls alga mēnesī.... nu piedodiet?!

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: grāmatvede
Datums:   01.10.2012 22:27

Es teiktu 200 lati + pvn. 72 dzīvokļi nav maz. Plus vēl tie iespējamie zvani...

smilga, nesalīdzini minimālo algu valstī ar kvalificēta grāmatveža algu. Turklāt šeit cik es saprotu ir runa ne tikai par algu, bet par pakalpojumu kopumā (tas ir, grāmatvedi, datorprogrammu, datoru, utt). 6 mājas ar 72 dzīvokļiem būtu stabili pilna slodze. No 1200 noņemam nodokļus, datora amortizāciju, datorprogrammas licenci un beigās tur pat normāla grāmatveža alga vairs nesanāk.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: sunce
Datums:   01.10.2012 23:07

Jā, grāmatvede, tiešām domāts ir pakalpojums kopumā. Un man nav žēl cilvēkiem samaksāt, ja pakalpojums ir gana kvalitatīvs. Tikai jāsaprot arī, ka DzĪB nav peļņas organizācija un mums kaut kā jāsabalansē vēlme ar varēšanu :(.

Tātad es saprotu, ka Ls 200 varētu būt?

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: Anna
Datums:   01.10.2012 23:25

Es 2 gadus atpakaļ strādāju par 100LVL pēc nodokļiem par 92 dzīvokļiem, bez konkrēta darba laika bet 2 dienas tur uz vietas (ūdens skaitītāju radījumu ievādīšana mēneša beigās un rēķinu izrakstīšana mēneša sākumā) un pārējo laiku mājās.
Bija gruts laiks manā dzīvē, tik līdz situācija stabilizējas, skrienu no turienes tālāk nekā redzēju. Tajos DzīKos (vai DZĪBos) ir konflikti un stress.
Tagad pieredze DZĪKSā ir bet strādāt gribas bez stressiem un konfliktiem.
200LVL ir adekvāti.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: smilga
Datums:   02.10.2012 10:10

Supergrāmatvede - katram jaunam klientam rēķina jaunu datoru, datorprogrammu, amortizāciju utt.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: līguce
Datums:   02.10.2012 10:29

Kādreiz rēķins bija vienkāršs - 1 Ls par dzīvokli un vēl biedrība pirka man papīru rēķinu drukāšanai, mapes, printera tinti utt.
Patreiz kārtoju grāmatvedību DzĪB ar 36 dzīvokļiem par Ls 150 (60 Ls klāt par to, ka viņiem ERAF projekts un kredīts renovācijai). Un uzskatu, ka tas ir adekvāti. Jāteic, uz vietas gan nekad nesēžu (un nav arī kur sēdēt), jo grāmatvedības programma ļauj skaitītāju rādījumus saņemt no i-neta, daži sūta e-pastā. Ja vajag, ierodos "pēc pieprasījuma", parasti uz kādām sapulcēm.
Ja vajag ko UR vai bankai - par to pašu naudu.
Dators, programma, elektrība,kanceleja, kārtridžs printerim - manas izmaksas.
Reāli darbs ar rēķiniem ir 1 diena, vairāk tur nav vajadzīgs arī 72 dzīvokļu mājai (man gan ir programma tieši komun.pakalpojumiem ar visādām fīčām), citiem varbūt vajag vairāk laika. Ja papildus atskaites iedzīvotājiem, vadībai - arī nav fundamentāls darbs, ja viss savlaicīgi iegrāmatots.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: sunce
Datums:   02.10.2012 11:15

paldies, līguce! Mums arī uz vietas nav jāsēž, jo nav kur :). Sapulce tikai 1 x gadā un tā būs janvārī.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: līguce
Datums:   02.10.2012 12:02

DzĪB jau vienīgie ienākumi ir no apsaimniekošanas maksas vai tā sauktās "mājas naudas" un tā ir jāizmanto ne tikai grāmatveža pakalpojumu apmaksai, bet arī ēkas uzturēšanai un labiekārtošanai. Tātad arī jāskatās, kādu summu šis maksājums kopā veido mēnesī. Rīgas centrā tas būs viens cipars, novada centrā vai mazpilsētā - pavisam cits. Un nevar visu šo naudu izmantot tikai grāmatvedībai. Ir man apkalpošanā arī "mazmājiņa", kur mēnesī apsaimniekošanas maksa kopā ir Ls 115, tātad viņiem rēķinu arī nepiestādu par Ls 90 vai 100, bet adekvātu viņu iespējām.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 13:18

es atvainojiet nekad neesmu sapratusi to super/duper grāmatveža darbu!!!

es vadīju kādriez šitādu organizāciju (90 dzīvokļi), ja grāmatvedim kopī jāsaliek cipariņi, proga pati visu izrēķina + mazliet vairāk darba 1x mēnesī, kad ūdeņi ienāk ... soriki 200Ls tur neredzu par ko maksāt.

100 jau ir pat ļoti OK

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: smilga
Datums:   02.10.2012 13:31

Nē, nu var jau maksāt arī Ls 500, bet rodas jautājums, cik tādā mājā ir apsaimniekošanas maksa. Otrs - ja jau tā māja ir problemātiska, tad jādomā, vai gadījumā nav lieli komunālie, t.sk. augsta apsaimniekošanas maksa.... grāmatveža algošanai.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: līguce
Datums:   02.10.2012 13:59

Autores gadījumā LS 100 tiešām varētu būt OK.
Nedomāju, ka grāmatvedim tas būs vienīgas ieņēmumu avots, tātad kādam papilddarbiņš 1-2 dienas mēnesī vai arī pakalpojumu sniedzējs ar n-tiem uzņēmumiem klientu sarakstā.
Tāpat neviens grāmatvedis nepērk jaunu kompi, programmu, kancelejas preces atsevišķi katram uzņēmumam.

 Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrības apkalpošana
Autors: sunce
Datums:   02.10.2012 14:26

Kur Tu, smilga, saskatīji, ka māja problemātiska? Beigu beigās, ja tās kancelejas preces tik liels klupšanas akmens, mēs varam rēķinus izdrukāt arī paši.
Par komunālajiem maksājumiem: mums ir izstrādāta aprēķinu metodika, pēc kuras tad arī visu rēķina. Apsaimniekošana - dalīts maksājums apkures sezonā un vasarā. Ziemā Ls 0.30/kvm, vasarā Ls 0.45.

Visa gada laikā, kopš paši darbojamies ir bijuši ne vairāk kā 10 zvani, bet tas arī vairāk tādēļ, ka nav saprasta kāda pozīcija.

Ls 200 mēnesī pacelt ar esošo apsaimniekošanas maksu - diezgan nereāli. Un pacelt apsaimniekošanu - vēl nereālāk :(

 Re: grāmatvede
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 14:28

(c)6 mājas ar 72 dzīvokļiem būtu stabili pilna slodze. No 1200 noņemam nodokļus, datora amortizāciju, datorprogrammas licenci un beigās tur pat normāla grāmatveža alga vairs nesanāk.(c) -> man 2 jautājumi:

1) kas ir normāla grāmatveža alga??
2) vai alga atkarīga tikai no ieņemamā amata, jeb arī reālās noslogotības??

atvainojiet bet pie šī darba apjoma tā noteikti NAV normāla 40h nedēļas darba slodze ... knapi knapi 1/2 slodzīte sanāk

 Re: grāmatvede
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 14:30

sunce -> nu tak piedāvā 100 Ls un miers. GRĀMATVEDIS jau var prasīt nezin ko, bet reālā dzīve un iespējas un algas ir tādas kā ir. Nepiekritīs šitas, būs gan jau vēl 5 rindā, kuri gribēs piestrādāt :))

 Re: grāmatvede
Autors: līguce
Datums:   02.10.2012 14:48

sunce -> es jau nu teiktu, ka piedāvā 1 Ls par dzīvokli un miers:)))Standarta grāmatojumi, darījumi, gada pārskats arī vienkāršais. Ja kādi piepeši, neparedzēti un svarīgi darbi pa vidu trāpa (sadomāsiet projektu siltināšanai bīdīt, piemēram:)))), tad to var atrunāt atsevišķi. Galu galā 72 laši par 1-2 dienu darbu no biedrības, kas neveic saimniecisku darbību un neko nepelna, nav slikts piepeļņas variants. Un jums jau tur tās naudas arī ir tikai tik, cik ir, vairāk nebūs.

 Re: grāmatvede
Autors: sunce
Datums:   02.10.2012 15:05

Mēs jau tagad maksājam Ls 100. Bet grib vairāk. Es neesmu pret, jo ar darbu esmu apmierināta, kļūdas rēķinos tikpat kā nav, tāpat arī tiek atgādināts, ja kāds attaisnojuma dokuments nav iesniegts grāmatvedei, termiņus nekavē un visādi citādi labi. Tikai esmu gandrīz vai pārliecināta, ka par prasīto summu dzīv.īpašnieki atteiksies no šīs grāmatvedes pakalpojuma. Tāpēc arī zondēju par cenām jau savlaicīgi rēķinoties, ka nāksies mainīt grāmatvedi :(

Tā kā - laikam jau gaidu tos 5 pieteikumus :)

 Re: sunce
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 15:09

paklau ... nu pajautā viņai pašai ... viņa ciparus redz, kā konkrēti viņa var palielināt sev algu?? uz kuras pozīcijas rēķina??

he tik ieminies kopsapulcē, ka algu jāpalielina kādam ... zin kas sāksies :) varu garantēt, ka pieteiksies kāds no pašu vidus pa to pašu naudu :)

 Re: sunce
Autors: sunce
Datums:   02.10.2012 15:21

bet protams!! Un es pat zinu, kuras tās būs. nebūtu jau slikti, tikai man absolūti nav pārliecības, ka viņas kaut ko jēdz. Bija jau mums viena tāda - nekad ne uzkrājumus, ne parādnieku summas nevarēja pateikt :(

Es domāju, ka viņai maz rūp no kurienes. Grib un vajag :)

 Re: sunce
Autors: smilga
Datums:   02.10.2012 15:24

Es to kaut kā no dacis un grāmatvede komentāriem. Ja māja nav problemātiska (mūžīgie parādnieki, kaut kādas ķibeles ar remontiem), tad tur darba grāmatvedim pamaz.

 Re:
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 15:31

smilga -> kāds parādniekiem sakars ar grāmatvedi?? grāmatvedis uzskaita summas, ko darīt ar parādnieku nosaka valdes priekšēdētājs un kopsapulce vai kas nu tur.
vot par kaut kādiem lielākiem darījumiem grāmatvedim varētu būt darīšana ... sagatavot kaut kādus aprēķinus utt, naudas

sunce -> uzdāvini viņai loterejas biļeti un pasaki paldies par darbu :) bet no manas pieredzes ... ja ņem jaunu grāmatvedi, labāk ne no savējo vidus :) lai ir neitrāla persona

 Re: sunce
Autors: sunce
Datums:   02.10.2012 15:32

Parādnieki ir gan, kā nu bez tiem. bet visi smuki saslēguši parādu atmaksas grafikus un maksā arī kā mīļie. Ar remontiem pagaidām ķibeļu nav. Kā kaut kas tiek izdarīts, tā arī samaksāts. Atsevišķi nemaksājam, bet kopā ar mēneša rēķinu (santehnikas pakalpojumi).

 Re: sunce
Autors: sunce
Datums:   02.10.2012 15:36

Vhai, Karmenz, visus lielos aprēķinus (sagatavoju izdevumu-ieņēmumu tāmi šim gadam) es taisīju/rēķināju pati, t.sk. aptuvenos remonta izdevumus lifta priekštelpām. Kaut kādu iekārtu maiņām - arī. Plānojām mainīt/uzlabot apkures sistēmu - visas izmaksas arī pati uzzināju, grāmatvedi neiesaistot.

 Re:
Autors: smilga
Datums:   02.10.2012 15:39

Es domāju parādnieki, kas besī un zvanās grāmatvedim :) Ja grāmatvedim nekas nav jāskaidrojas par to, kurš cipars no kurienes radies, tad jau neko. Es tik modelēju situāciju, kas jādara, lai tas darbs būtu uz ls 200.

 Re:
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 15:46

smilga -> nu nav tur 200Ls darba :)) šitāds mazais DZĪks ir labs kā haltūra, vai papildus darbiņš :)

sunce -> tu rur galvenā?? oj dies pas :))

 Re:
Autors: dr
Datums:   02.10.2012 16:22

...pa manam reekjins vienkaarshs- cik laika panjemt shitaa darboshanaas... ...ja tieshaam 2 dienas (16 stundas), tad summa nav slikta, ja 1 (8 stundas)- vispaar exelenta... ...tie tak ir 2200 lati meenesii...

 Re:
Autors: līguce
Datums:   02.10.2012 16:47

Ja grāmatvedim tik tā darba, kā tēmas sākumā uzskaitītais, tad 100 laši ir ar uzviju.

 Re:
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 16:51

vispār interesanti vai tās 200Ls prasītājas vispār zin kāds ir darba apjoms šitādam kantorītim?? jeb tas pēc principa ... es bez 1000Ls nekāpju no gultas laukā?? :DD

dr -> tie tak ir 2200 lati meenesii -> kas tev tās pa summām?? :)

 Re:
Autors: smilga
Datums:   02.10.2012 18:24

Tad būtu jājautā, cik grāmatvežu ir tādā Rīgas namu pārvaldniekā ... ja uz katru māju vajag savu grāmatvedi ar atsevišķu algu (ja uz vienu māju vajag ls200, kas ir valstī min alga par 160h stundu darbu)... Nu tā tak nevar būt?!

 Re:
Autors: Karmenz
Datums:   02.10.2012 22:30

smilga -> nu tur viņiem to darbinieku tā pavairāk, man domāt. katrai finansu darbībai pa grāmatvedim - algas, pamatlīdzekļi, norēķini ar pak.sniedzējiem utt

 Re:
Autors: ses
Datums:   03.10.2012 00:02

Savulaik tur bija uz katru np pa parastajam (galvenajam) grāmatvedim un vēl pa vienam, kas dara visus sunces minētos pienākumus. Katram no šiem īres grāmatvežiem bija pa 2500-4200 dzīvokļu (atkarībā no ēku veida), kuriem jāievada dati un jāveic sunces pieminētās darbības. Tā skaitījās pilna slodze, bet es neteiktu, ka tā bija pārcilvēciska pārslodze.

 Re:
Autors: sunce
Datums:   03.10.2012 09:26

Nu man jau ar šķita, ka mēs par apjomu līdz šim slikti nemaksājam un prasītā jaunā summa tā kā bišku par traku. Tikai - rēķinoties, ka nepanākot vienošanos būs jāmeklē cita, kur atrast to uzticamo, uz kuru var paļauties, ka viss būs čikiniekā. Jo visa dokumentācija atrodas pie grāmatvedes. Sazināšanās elektroniski un 1 x mēnesī, kad apmaināmies dokumentu mapēm - viņa atdod rēķinus iedzīvotājiem, es viņai attaisnojuma dokumentus.

Karmenz - kāds ir Tavs e-pasts? Gribētu nosūtīt privātāku jaut.

 Re:
Autors: Karmenz
Datums:   03.10.2012 09:28

lūdzu

 Re:
Autors: dr
Datums:   03.10.2012 10:39

karmenz- nu bet 100 lati par 8 stundaam tak sanaak 2200 meenesii, ja 22 darbadienas shitaa straadaa... ...nu, ja tas vieniigais darbs un paareejaa laikaa gurkji rullee, taa tak pasha vaina/probleema...

 Re:
Autors: Karmenz
Datums:   03.10.2012 10:48

dr -> 100Ls mēnesī, jo tā darba taču tur nav tik daudz :)

 Re:
Autors: dr
Datums:   03.10.2012 15:41

karmenz- es par to, ja par shaadu stundas likmi visu meenesi straadaat (vairaakiem klientiem), nevis vienam vieniigajam :)

 Re:
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 16:43

IMHO, 200 Ls plus PVN normāla summa. 100 Ls nav normāla.
Gribat ieekonomēt? Atdaliet grāmatveža darbu no uzskaitveža - > rakstiet rēķinus un skaitītājus paši (ja jau esat tik gudri), atbildiet paši uz iedzīvotāju zvaniem, taisiet "atskaites par pārādniekiem un uzkrājumiem" kaut katru dienu, sagatavojiet normālā formā avansa norēķinu (nevis tos slimos čeku maisiņus ar tekstu - nu paskaties un izdomā pati, kas tur der). Rakstiet darba vai uzņēmuma līgumus paši un grāmatvedim aizvediet skaistu paciņu par mēnesi un konta izdruku xml formātā, dabūsiet arī par 70 Ls.

 Re:
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 16:45

Un vēl, ārpakalpojuma grāmatveža likmi nerēķina stundās. Kas Jums pa daļu cik ilgi es to daru, es varbūt grāmatoju 40 rēķinus stundā, kāds labi ja 20.

 Re:
Autors: dr
Datums:   03.10.2012 16:49

...ljoti normaala dalja... ...lai saprastu, cik tad par stundu darba maksaa... ...un dariitaajs nu pats vainiigs, ja straadaa uz pusi lenaak/neefektiivaak kaa videeji statistiski pienaaktos... ...darbu vilkt var kaut uz nedeelju, tik vai pakalpojuma pirceejam jaamaksaa par teejas dzershanu un seriaalus skatiishanos pa vidam...

 Re:
Autors: smilga
Datums:   03.10.2012 18:03

Paga.... tāda veida čeki ir privātā uzņēmumā, kur šefs dod visus Rimi čekus, Drogas, pamperus, cīgas, sievas frizētavu, solāriju u.c. Nekā tādā NAV ar mājas lietu saistītajos izdevumos. Pilnīga nekompItence :D

 Re:
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 18:06

nu tur jau tā lieta, ka laika aprēķins ir subjektīvs vienmēr. Var jau tiešām "nosēdēt" 2 nedēļas (kā Tu saki, ar kafiju un seriāliem) uz 72 dzīvokļiem un tad laika aprēķins izskatās 400 Ls mēnesī un visi ir laimīgi? Nu nē taču.
Grāmatveža darbu nemēra tikai dokumentu teorētiskajā skaitā. Iedzīvotāju zvani ir ļoti liels apgrūtinājums, ja kas. Tāpēc, kā jau teicu, es neparakstītos par 100 Ls, bet nu, katram savs un sava izejas pozīcija :) Un neaizmirstam vadības zvanus par tēmu "vai to var tā, vai šitā", "uztaisi lūdzu šitādu līgumiņu" utt. Vadītājam vienmēr liekas, ka tās 10 min ko viņš zvana katru otro dienu lai konsultētos par visu ko, neko nemaksā :)

 Re:
Autors: smilga
Datums:   03.10.2012 18:08

Grāmatvedis līgumus netaisa. Un ja taisa - kādus - kur jānomaina rekvizīti, līguma priekšmets un summa? Liela pārstrādāšanās, jā.

 smilga
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 18:09

aga, netaisa gan ..... :D

 Re: Pekse
Autors: Karmenz
Datums:   03.10.2012 18:49

(c)Iedzīvotāju zvani ir ļoti liels apgrūtinājums, ja kas(c) -> liekākā daļa tomēr dzīvo 21gs. Grāmatvedim var uztaisīt mailkasti + ja ļoti vajag 1x mēnesī/2ās nedēļās/katru nedēļu var uztaisīt "pieņemamos laikus" - 2 stundu apmērā. Nevajag hiperbolizēt grāmatveža nozīmību tādā mazā kantorītī!!!

Līgumi?? Smiekls nāk!!! Ar atkritumu vedējiem, siltuma un ūdens piegādātājiem ... soriki, tur ir lielie līgumi, kurus dod attiecīgie uzņēmumu, RS piemēram. Kas tad vēl par līgumiem??
Tāmes, sīkos apkalpošanas līgumus - tur parasti no pašu iedzīvotāju vidus ir kāds spec, kurš var palīdzēt ar padomu, lai jau ... nebūtu nevienam papildus jāmaksā.

piekrītu smilgai -> Pilnīga nekompItence :D

 Re: Karmenz
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 19:31

Nevis nevajag hiperbolizēt grāmatveža darbu, bet nevajag katram mazam kantorītim grāmatvedi "uz drāts". Pašiem vairāk jādara, nevis grāmatvedis jāpataisa par "visdari".
Ir gadījies konsultēt šādas dzīvokļu apsaimniekotāju biedrības un kooperatīvus, viss nav tik vienkārši kā šeit aprakstīts.
Tak Jūsu darīšana, meklējiet par 100 Ls un atradīsiet. Gan jau kāds/kāda arī par 50 Ls piekritīs.
PS.Tu mani nepazīsti lai spriestu par manu kompetenci vai nekompetenci. Es par Tavu nespriedu.

 Re: Pekse
Autors: Karmenz
Datums:   03.10.2012 19:50

es uzskatu, ka ir salīdzinoši vienkāršāk par kāda koncerna grāmatvedību!! tur ir tikai 72 rēķini mēnesī, daži algas aprēķini, pāris iegrāmatojamu čeku un viss.

kā jau piepriekš teicu -> bet nevajag katram mazam kantorītim grāmatvedi "uz drāts". Pašiem vairāk jādara, nevis grāmatvedis jāpataisa par "visdari".

UN VISS. Grāmatvedim NAV jābūt sazvanāmam kad ienāk prātā.

 Re: Pekse
Autors: Karmenz
Datums:   03.10.2012 19:51

atvainojos kļūdas labojums:

kā jau piepriekš teicu -> bet nevajag katram mazam kantorītim grāmatvedi "uz drāts". Pašiem vairāk jādara, nevis grāmatvedis jāpataisa par "visdari".

______________________________________________

pareizi jābūt:

kā jau piepriekš teicu -> Grāmatvedim var uztaisīt mailkasti + ja ļoti vajag 1x mēnesī/2ās nedēļās/katru nedēļu var uztaisīt "pieņemamos laikus" - 2 stundu apmērā

 Re: Karmenz
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 20:07

pareizi jābūt:

kā jau piepriekš teicu -> Grāmatvedim var uztaisīt mailkasti + ja ļoti vajag 1x mēnesī/2ās nedēļās/katru nedēļu var uztaisīt "pieņemamos laikus" - 2 stundu apmērā


Nevar. Dzīvē tas nestrādā. Ar to jārēķinās. Tas kurš rakstīs rēķinus dabūs zvanus. Ja rēķinus rakstīs pats pārvaldnieks/ce tad pats/ti atbildēs uz zvaniem un grāmatveža atalgojums iekļausies 100 Ls.

Es pajautāšu ko citu? Kādas citas algotas personas ir nodarbinātas biedrībā un cik tās saņem? Apsaimniekotājam ir attiecīgais sertifikāts?

 Re: Pekse
Autors: Karmenz
Datums:   03.10.2012 21:35

Nevar. Dzīvē tas nestrādā.-> vai tu reāli esi strādājusi šādā organizācijā, ka zini?? neizskatās, bet es esmu ... ja cilvēkiem ir konkrēta infa, ka cilvēks X būs tad un tad no/līdz, tad nav problēmu.

Kādas citas algotas personas ir nodarbinātas biedrībā un cik tās saņem? -> mums bija tikai 4 algotas personas uz apmēram 90 dzīvokļiem. Pilnīgi pietiekami. Valde strādāja bez maksas. Algas saņēma grāmatvedis, sētnieks, valdes priekšēdētājs un tehniskais darbinieks. Pamata darbs šajā organizācijā bija sētniekam, ar gandrīz vislielāko algu, tādēļ pārējām 3 personām tas atalgojums bija tīri simbolisks, to pašu 100ls apmērā, jo viņām šis bija "papildus darbiņš".

Apsaimniekotājam ir attiecīgais sertifikāts? -> kādu sertifikātu tu domā?? Kādreiz bija tikai jānodibina organizācija un viss, paši saimnieko un neviens nekādus sertifikātus nedeva. varbūt tagad dod??

 Re: Karmenz
Autors: līguce
Datums:   03.10.2012 22:26

Peksei
Pat grāmatvedības pakalpojumu uzņēmumi par ~ 90-100 dokumentiem mēnesī prasa no Ls 70-100 Ls. (aprēķins pēc dok.skaita, ne stundām un tas ir objektīvi, jo Pekse vienu rēķinu čammās 1 stundu, bet cits pa to laiku jau 30 sagatavojis).
Lūdzu, nevajag dramatizēt uzskaites darbu DzĪB un DzĪK. Un nošķir, kur grāmatvedis ir algots darbinieks pilsētas komunālajā uzņēmumā ar vairākiem darbiniekiem, struktūrvienībām, kaudzi pamatlīdzekļu un 2-3 tūkstošiem iedzīvotāju no 72 dzīvokļu mājas kur tik darba kā tēmas sākumā uzskaitīts. Un tādā 1 mājas "uzņēmumā" nav ne iedzīvotāju zvanu jūras, ne čeku maisiņu un citu uzskaitīto šausmu..., ne kāds liek pašizmaksu rēķināt,ne regulators kaklā, ne kaudzēm līgumu jāraksta...
Ja ir normāla uzskaites programma, kas nodrošina arī komunālo uzskaiti, tad 1-2 dienas pie 72 dzīvokļiem un 100 laši par to ir pat ļoti OK.
Un nemēģini ar mani strīdēties, jo esmu strādājusi (nevis tikai konsultējusi:))un joprojām to daru gan pašvaldības komunālajā SIA, gan sniedzu pakalpojumus vairākām DzĪB ne pirmo gadu. Tātad redzu arī atšķirības, + un - arī.

 Re: Pekse
Autors: līguce
Datums:   03.10.2012 22:43

(c)Nevar. Dzīvē tas nestrādā. Ar to jārēķinās. Tas kurš rakstīs rēķinus dabūs zvanus.
Strādā un kā vēl... Viņiem nav ne jausmas,kurš tos rēķinus fiziski sagatavo. Ja zvani ir, tie tiek pārvaldniekam.
Grāmatvedis konstatē faktu pēc dokumentiem un to iegrāmato - patēriņš pēc pakalpojuma sniedzēja rēķina tāds un tāds, attiecīgi sagatavo rēķinus iedzīvotājiem pēc apstiprinātās metodikas. Ja kādam liekas, ka MWh pa dārgu vai pagrabā ūdens n-tie m3 lieki noplūduši, tā jau vairs nav grāmatveža kompetence...

 Re:
Autors: Pekse
Datums:   03.10.2012 23:21

darbs šajā organizācijā bija sētniekam, ar gandrīz vislielāko algu, tādēļ pārējām 3 personām tas atalgojums bija tīri simbolisks, to pašu 100ls apmērā -> forši, esmu redzījusi, ka valde saņem pa 400-600 Ls "pēc nodokļiem", pr-tājam apmaksā mācības a grāmatvedim 150 Ls bija žēl, domāja kā samazināt. Un krīzes laikos.

kādu sertifikātu tu domā?? varbūt tagad dod?? -> tagad nevis tikai dod bet arī prasa.

līguce -> tak strādā vesela savā pašvaldības SIA un nemēģini mani pārliecināt par līdzību starp pašvaldības SIA grāmatvedības uzskaiti un atsevišķa, individuāla DzīB uzskaiti.

Kaut kā šeit notiek -> gribu mašīnu par divriteņa cenu. Par divriteņa cenu sanāk divritenis. A ja mašīnu vajag 1x mēnesī, tad ērtāk ir iznomāt. Kam vajadzēs sapratis ko es domāju, kas nesapratīs tam šajā dzīvē nav lemts.

Viss, me off no šī topika. Veiksmi atrast pareizo risinājumu. Nodefinēt ko tad īsti vajag un ko varat darīt paši. Un ja normāli lietai pieies, atbilde radīsies. Ja ne, nav lemts.

 Re:Pekse
Autors: līguce
Datums:   03.10.2012 23:49

Ak Dies, atslābsti taču.
Nu ko, nesapratāmies:))) bet tāpēc jau neies nošauties!
Es jau tā kā mēģināju teikt, ka viens vienīgs nams (biedrības apsaimniekots)neprasa tik daudz darba, lai grāmatvedības pakalpojuma sniedzējs par to prasītu vairāk kā 100 lašus. Ne tur mega daudz ko darīt, ne tur visu Tavu nosaukto blakus parādību un briesmu lietu,nu nav un nebūs!

 Re: Re:Pekse
Autors: sunce
Datums:   04.10.2012 08:38

Pekse -> iespējams Tev zināmās Dzīb ir tik daudz darāmā un algas arī tādas saņem. Mums tā nav. Algoti ir 2 darbinieki, valdes priekšs. un sētnieks. Vislielākā alga sētniekam. Visi sertif.ir :).

Avansa norēķini ir 1x 2 mēnešos ar maksimums 8 čekiem. Tie visi sanumurēti tādā secībā, kā sarakstīti av.nor.veidlapā, un salīmēti uz A4 lapas. Kopā ar av.nor.veidlapu ieskenēti un nosūtīti elektroniski. Tāpat aizpildīta tabele un uz A4 lapām salīmētas (dzīv.numerācijas secībā) ūd,skait,rādījumu lapiņas. Visus līgumus ar pakalpojumu sniedzējiem (santehnika, abi darba līg. un ja remontiem vajadzīgs kāds uzņēmuma līgums) visi tiek gatavoti valdē. Ar visiem darbu nodošanas aktiem.
Rēķinos iedzīvot.ir norādīts grāmatvedes sazvanāmais laiks - kādas 4h dienā. Cik zinu, tad šo zvanu kopš janvāra ir bijis labi, ja 10 :) un arī, ja jautājums par kādu nesaprastu ciparu (mums ar grāmatvedi ir vienošanās: ja gadījumā zvana skandalētājs, viņa zvanu pāradresē valdes priekšs. Tāds bija viens, kur vajadzēja izskaidrot 0.05% cirkulāciju, kas veiksmīgi arī tika izdarīts.
Ar grāmatvedi valdes pr.sazinās elektroniski - pārsvarā 1 x mēnesī pirms rēķinu izrakstīšanas. Ja nepieciešams piezvanīt, tad tikai viņas norādītajos laikos un nekādā gadījumā ne brīvdienās vai svētku dienās.
Mēs vienkārši cienam citu darbu! :)

 Re: Re:Pekse
Autors: smilga
Datums:   04.10.2012 09:23

Tu tiešām esi nekompItenta... Tev vispār nav sajēgas, cik lielai ir jābūt apsaimniekošanas maksai, lai valdei varētu maksāt Ls 500 algu pēc nodokļiem.

 Re: Re:Pekse
Autors: Karmenz
Datums:   04.10.2012 09:53

oj ņemagu!!! no 72 dzīvokļu mājas tur tevis minētā summa 500-600ls ir vispār VISS kas paliek pāri un ko cilvēki samaksā no apsaimniekošanas maksas un kuru krāj remontiem :DDD

 Karmenz
Autors: Pekse
Datums:   04.10.2012 12:35

oj ņemagu!!! no 72 dzīvokļu mājas tur tevis minētā summa 500-600ls ir vispār VISS kas paliek pāri un ko cilvēki samaksā no apsaimniekošanas maksas un kuru krāj remontiem :DDD
_____________________________________________________________
par to jau es runāju. Tāpēc jau saku, visādi brīnumi redzēti.

To smilga ->
Vai Jūs lasiet ko es rakstu vai ieraugiet ciparu un piedomājiet klāt? Vai es teicu ka tas ir labi un normāli ka valde saņemt 600 Ls? Nu palasiet vēlreiz.

Sunce ->
domāju, ka ja esiet tik kārtīgi kā aprakstiet, tad 100 Ls ir OK. vnk aprakstu riskus, kādus es uzprasītu un kapēc grāmatvedis negribētu piekrist ...

Ehh, SAPs :D

 Re: Karmenz
Autors: Gr.
Datums:   04.10.2012 21:58

Domāju, ka Karmenz un smilga ir tik advancētas grāmatvedībā, ka mierīgi par tiem pašiem 100 LVL profesionāli sniegs visus uzskaitītos pakalpojumus.

Saliks visus cipariņus, proga pati visu izrēķinās, tur jau nav nekāda izglītība un prasmes nepieciešamas :)

Grāmatvedis mācās, iegūst pieredzi, nepārtraukti seko līdzi likumdošanas izmaiņām un uzlabo savu kvalifikāciju, tā pat, pa miņimalku :)

Vēl jāatceras par iespējamām VID pārbaudēm, tā ir ilgtermiņa atbildība, veikt grāmatvedības pakalpojumus.

Nez kāpēc, kad salūzt pods, vai jāsalabo krāns, tad par santehniķa pakalpojumiem tauta izliek ap 20 LVL par stundas darbu, un neviens nešausminās. Es arī, tāpēc, ka pati nemāku to podu salabot un par prasmēm ir jāmaksā.

Bet, ja nopietni, tad autorei jāsagatavo naudas plūsma un peļņas/zaudējumu aprēķins. Šie pārskati parādīs, kādu naudas summu uzņēmums var atļauties maksāt par grāmatveža pakalpojumiem.

Ja summa ir neliela, ko var atļauties, tad nākamais solis varētu būt saprast, cik laika ir iespējams patērēt, pašiem veikt uzskaitveža pienākumus, piemēram, pašiem izrakstīt rēķinus, sagatavot līgumus, maksājumus, avansa norēķinus, nenoslogojot grāmatvedi. Tur nav nepieciešamas speciālas prasmes.

Atceros vienu gadījumu, kad paziņa piedāvāja haltūru par neadekvātu cenu, protams atteicos. Atradās cilvēks, kas piekrita. Pēc laika paziņa atkal klāt ar ekonomiska rakstura jautājumiem, jautāju, kur tad nolīgtā grāmatvede, atbilde – ā, tā – viņa izrādās neko nejēdz no grāmatvedības... Par to arī ir vērts padomāt. Neprofesionāla grāmatveža kļūdas ilgtermiņā var dārgi maksāt.

 Re:
Autors: dr
Datums:   05.10.2012 14:23

..."minjimalkas" sanjeemeeji buutu staraa, ja "minjimalka" buutu 100 lati 1-2 dienaas...

 Re:
Autors: Kredīts uzņēmumiem
Datums:   02.01.2017 12:23

Kredīts uzņēmumiem Latvijas uzņēmējiem no Cityfinances ir labākā iespēja kā attīstīties! Piesakies jau tūlīt aizpildot anketu un uzzini atbildi dienas laikā. http://www.cityfinances.lv/lv/kredits-uznemumiem/

 Atbildēt uz šo ziņojumu
 Tavs vārds:
 Tavs e-pasts:
 Temats:
Informāciju par pievienotiem komentāriem nosutīt uz manis norādito e-maila adresi
  Autorizācija   *